Home > HerHisTory, Shoutout > [E] our practical training..

[E] our practical training..

pejam celik pejam celik dah nk abih praktikal training kami. kejap jek. ingat lagi mase mule-mule msk praktikal, aku(edot) takut gile! nape aku takut?? sebab aku dah lupe sume sintaks programming, dari C, C++, VB sampaila PHP! kang buatnye disuruh aku buat satu sistem gune bahasa pengaturcaraan tuh sume.. mmg 'menugey' (loghat perak -> rase loya) le teman (loghat perak -> aku)! dulu mase aku blajo sume ni, niat aku cume nk dpt A utk subjek programming (bukan nk buat modal cari keje!).. mase tu mula la nyesal.. "nape dulu aku tak niat blajo programming utk keje?". dah mmg lumrah praktikal bdk sc comp, kene la buat sistem! aku dah takut, snbaik aku geng ngan zuhrin, aku takla takut sangat sebab zuhrin pandai😛 hehe, kami kene wat sistem Event Management System (EMS) utk AITI (gune PHP sebab open source = free, bos aku berkire!) senang rupenye!! kene tere query sket, otak kene lojik sket, fhm flow process(plg penting!) dan kene tabah mase encounter problem.

2-3 hari ni kami slalu blk lwt sebab kene upload sistem kat server FSKSM. byk GILE error kuar lps upload! rupenye bkln slh coding aku… tapi sebab server tu la dah berzaman tak upgrade! kami pakai >sql5, server tak support! tanye kat server admin, die srh downgrade sql !! dahla coding query aku sql3 dlm server tu tak support, kenela aku ubah coding query aku sume. kalo sket takpe gak! ni byk gile! penyelia projek kami kate ape nk tau? "lainkali buat sistem ikut requirement server! baru tade problem.".. eh? nape plak kami kene downgrade sistem kami? nape server admin tu tak upgrade server ikut keperluan semasa? takkan kite nk bio jek server kite obsolete? malula UTM camni..kan? kate nk jadi world class university, application dlm server tanak upgrade! bkn srh TUKO server, beli baru.. tapi upgrade application jek.

Categories: HerHisTory, Shoutout
  1. org gile
    April 21, 2006 at 2:45 PM

    bunyi mcm anda tak pernah buat sistem je sebelum ni.Hahahaha!!!

  2. April 21, 2006 at 3:28 PM

    mmgla aku tak pnah buat sistem.. sebab tu la aku takut mase nk msk praktikal. pastu bile dah upload sistem, server plak obsolete!! hohoho

  3. tempoyak
    April 28, 2006 at 9:35 AM

    bapak bodoh giler ‘org giler’ ni….. koya star la lu….

  4. August 13, 2006 at 10:38 AM

    itu ler diorang malas nak kuarkan duit untuk beli sql5 ler… duit jugak. aku faham sangatler camana resah dan gelisahnyer kena tukar semua bender yang baru jer siap dibuat tuh..

    well, kalau ader application yang boleh jadi proxy untuk downgrade ko punya sql code tu kan senang.. ader kut kat internet..

    ok.. chiaow..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

