Home > HerHisTory, Whatever > [W] Night of fire

[W] Night of fire

weekend lps (12-13 july) kami blk JB & something bad happened to our neighbour.. mcm ni la kronologinye..

jumaat, 10.00 pm:

  • bas btolak dari pudu. patutnye bas kol 9, to sebab ade 1 bas rosak kot, so kitorang terpakse tunggu next bas.

sabtu, 1.30 pm:

  • smp rumah.

sabtu, 3.00 am:

  • leka sgt tgk tv smp xsedar dah kol 3+. disebabkan terlalu mengantuk, aku tertido dpn tv..

sabtu, 4.00 – 4.59 am:

  • xtau la kol bape aku terjage, baru off tv. terbau hangit mcm bau asap.. (dlm hati ckp mcm bau asap dr kilang depan rumah sewa aku je), tp buat xtau je, sambung tido.

sabtu, 5.00 am:

  • terjage lagi sebab jam loceng ayah aku bunyi plak! bangun matikan alarm jam + tido blk. still bau asap..

sabtu, 5.30 am:

  • dgr bunyi bising2 ayah & mak aku bukak pintu dpn.. memule buat xtau je, tp bile dgr mcm ade bende xkena je, aku trus bgn tgk kat luar. memule igtkan ade pencuri baru kene tangkap ke..rupe2nye rumah ujung terbakar. rumah tu selang 3 rumah je dari rumah aku.
  • aku terus kejut ida kat blk blkg. mak aku kejut adik2 aku yg lain.
  • for safety, kitorang keluar rumah & tgk api kat rumah tu dh marak. bumbung pun dh start nk roboh.. ayah aku kluar kjp je, pastu masuk blk mandi sbb die ade meeting kot pagi tu.
  • xtau la bile sbnonye kebakaran tu start. mak aku ckp die dh bau asap dari kol 1 lagi tp xde syak ape2 la. kol 5 lebih baru ade jiran yg baru blk meniaga nmpk rumah tu terbakar. nasib baik ade org perasan, kalo x…

sabtu, 5.51 am:

  • 2 jentera bomba & 1 ambulan sampai.
  • bomba amik mase gak nk masuk dlm rumah sbb pintu ade grill + mangga.
  • kitorang still dok kat luar rumah sbb dalam rumah panas & gelap, xde elektrik sbb short kat rumah yg terbakar tu.

sabtu, 6.40 am:

  • api 100% padam. bomba stop sembur air & start investigation.
  • xde sape cedera sebab tuan rumah tu memang jarang ade kat rumah pun. api dh padam pun still xde sape tau cane nk contact tuan rumah tu.
  • kitorang masuk rumah, subuh. lgpun pagi dh cerah sket.

sabtu, 7.10 am:

  • keluar blk tgk “after effect” api tu.. teruk gak..
  • orang TNB dtg repair & sambung blk line elektrik, bagus la diorg ni, cepat bertindak, ahaha.

sabtu, 7.30 am:

  • org terakhir sampai… polis…

* gambo2 ade kat dlm…

Categories: HerHisTory, Whatever
  1. July 14, 2008 at 2:29 PM

    deyyy, apesal letak gamba muke kami mamai2 ni??? malu laaa

  2. July 16, 2008 at 9:15 AM

    mana gambar rumah terbakar tue..

  3. July 16, 2008 at 9:19 AM

    uik.. kan ke 2nd & 3rd pix tu gambo umah terbakar tu.. tp xbrape clear, amik dr jauh je.. noise je lebih.

  4. July 16, 2008 at 11:41 AM

    zahid.. kene tekan read more kat bwh cite blog tu kot..

  5. July 16, 2008 at 9:49 PM

    Huisshh..sib baik tak merebak ke rumah2 berhampiran.. Nmpk ko serius jek muka edot.. tu muka bangun tido ek? ekekke

  6. July 17, 2008 at 8:22 AM

    cis3! haah, tula muke bgn tdo.. yg baru tdo 3jam~ adeh.. knapela Win letak gamba tu.. huu

  7. July 17, 2008 at 8:26 AM

    rumah tu kat ujung skali (semi detach), owner die bli 2-2 umah skali.

    nsb baik (tp malang utk owner die la) rumah kiri je yg tbkr, kalo kanan, maybe bole merebak kat rumah sebelah yg bsambung dgn rumah kitorg.

  8. July 17, 2008 at 11:22 AM

    huu, tp lagi besa kebakaran kilang dpn umah kite 2thn lps kan? kilang papan terbakar, lagi dasat~

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

