Home > Whatever > [E] Kenape.. oohh

[E] Kenape.. oohh

Note: Post ini mungkin akan memboringkan bagi org yg tak kisah pasal bende2 ni semua. Post ini bertujuan tuk memberi peringatan kepada diri aku sendiri dan org lain yg rasenye hidop cam aku jugak.

Jeff Thomas art

too desperate for money

Kenape ye.. walopon aku bertungkus lumus cube tambah saving mcm aku tulis dalam post sebelum ni, tp saving account nye figure cam tak bertambah je.. ooOOooh, agaknye sebab aku tak perasan yg aku terlupe practice tips yg selebihnye yg kwn aku si Faiz tu bagi + tips kwn2 lain.

  • JANGAN jadi hamba duit. aku assume mcm jangan asyik pikir psl duit je.. keje siang mlm kejar duit. stadi smp PhD semate2 nk gaji tinggi <- yg ni aku saje2 tambah~ hehe
  • JANGAN lupa sedekah. sedekah ni mcm2 bentuk, contohnye bg kat masjid (org lelaki senang la nk sedekah kat tabung masjid tiap kali semayang jumaat) atau belanje kawan kite makan. haa, part ni sape nk sedekah dalam bentuk ‘belanja aku makan’, alhamdulillah~ hik3. kalo blk kmpg jumpe anak sedare, sepupu yg masih sekolah, hulur2 la duit belanje kat diorg. xbyk pn xpe. investment namenye ni.
  • MAK AYAH jangan lupe.. ok? gaji tiap2 bulan jgn la lupe kirem kat parents kite. mgkn kite pk, “alah, ayah ade gaji / duit pencen, xyah la aku bg duit”. kalo kite bg sket dlm 5%-10% gaji ape slhnye. kalo diorg xnk terima dlm bentuk cash, kite belikan la brg dpr kalo kite balik kampung jenguk diorg. diorg mest akan hepi punye, diorg akan doakan moga anak yg baik ni murah rezeki.. haaa~ tp agak2 kalo xkisah anak kite xbagi $$ kat kite bile kite tue nnt, xpe.. korg try la buat skrg.
  • JANGAN LUPA bersyukur.
  • sembahyang DHUHA.. insyaAllah murah rezeki.

yerr, aku tau aku pon bukan baik sangat nk bg ceramah agama kan..? tp at least, aku harap ni bole jadi peringatan tuk diri sendiri dan org lain yg memerlukan~

Categories: Whatever
  1. Iz
    August 4, 2008 at 11:48 AM

    just another alternative if ur parent didnt want the cash.. insurance policy.. cheers..

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

