Home > Jalan-Jalan, Whatever > [E] Fasting

[E] Fasting

kat KLCC

kat KLCC

Selamat berpuasa semua~! hurm… puasa tahun ni lain sket.. sebab salunye anak yg blk kmpg sambut puasa dgn parents, tp skrg Mama & Abah Win yg dtg umah sambut puasa kat sini, stay kat umah sewa aku. So~ makanan tuk berbuka dan sahur, sume Mama Win yg masak! sedaaaaap~ aku tlg sket je, aku tlg tengok~ hoho! Then kami amik cuti seken day puasa, bawa adik2 & Mama Win gi Aquaria~! (Win blanje ^__^) budak2 tu seronok laa dpt tgk bende dlm Aquaria tu~ preoccupied sgt smp agaknye terlupa yg diorg puase.. hehe~

kat aquaria

kat aquaria

arini third day puasa, diorg akan blk JB.. tgl la aku sorg2 kat umah.. huuu~ kale ade tetamu dtg umah.. kene layan sebaik mungkin. bukan ke tetamu tu membawa seribu kebaikan dan bawa keluar keburukan dari umah kite..? tapi aku ni bukanla pandai sgt layan tetamu ni.. dahla tetamu yg tlg masak! aku tukang makan je~ isk3! apa punya tuan rumah daaa~ dok umah aku pon sume ala kadar je, tdo ats lantai beralaskan tilam nipis yg ade kat umah. selimut pon tade nk bg tetamu pakai.. kesian kat diorg.. bunyik cam tak bagus je layanan aku terhadap tetamu kan? huhu..

arini jugak aku mule masuk opis. budak2 opis ni cadang nk wat tadarus al-Quran.. huh, lama daaa tak bertadarus ni.. aku bace kat umah pon sorg2.. xde sape tau aku bace tu betoi ke salah.. ngeee~

haa, nak jugak ckp psl tjk perbincangan kat TV td.. psl sedekah mase bulan Ramadhan. sedekah mase bulan puasa ni berlipat kali ganda ganjarannya Allah akan berikan..  tp jgnla riak & takabbur mase sedekah tu plak. sedekah bukan dlm bentuk wang ringgit je, senyum pon kire sedekah. tp jangan la mase org hulur tabung derma kat masjid tuk bg sedekah, korg senyum je kat tabung tu.. (sebab senyum pon sedekah kan?) tak aci la~ isk3. pastu ustaz tu cite, ade org zaman Rasulullah tu dah hampir nk mati, tp die asyik ckp.. BARUUU~ BARUUU~.. JAUUUH~ JAUUH~ sahabat Rasulullah ni pon heran dgn keadaan org tu, lalu ditanyakan kepada Baginda.. lalu Rasullulah menjawab (lebih kurang camni ayat maksudnye) “dahulu org itu bersedekah.. die memberikan baju buruk sebagai sedekah lalu dilihatnye pahala sedekah baju buruk itu (mase hampir meninggal).. lalu berharap yg die memberikan baju baru supaya mendapat ganjaran yg lebih besar, sebab tu die sebut BARUUU~ BARUUU~.. dan JAUUUH~ JAUUH~  semasa die menunjukkan jalan kepada org yg bertanyakan kedudukan masjid.. die cume menunjukkan jalan yg dekat je ke masjid dan lihat ganjaran yg Allah berikan.. lalu die berharap kalaula masjid tu lebih jauh, mest lagi besar ganjarannye ….”

alamak, panjang nye aku membebel.. ok cukup laa~ yg penting, aku takleh bersifat kedekut!

Categories: Jalan-Jalan, Whatever
  1. Tny
    September 4, 2008 at 2:00 PM

    Eida.. sihat ke?
    Amboih… get along ngn family Win.. pastu bila nk wat kenduri nih? *ke dh buat???* Errmm.. Eida kan pandai memasak.. apsal tolong tgk je? 😉


    eDoTz said:
    alhamduliilah sihat~

    haha, da lamaa daa get along dgn family win. kenduri buat bile fund nk kawen dah cukup la.. ahahah~ mane de saye pandai masak?? sy masak sume rase tah ape2, segan btol nk bg org lain rase… ngeh2

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

