Home > Whatever > [W] Al-Fatihah..

[W] Al-Fatihah..

September 23, 2008 Leave a comment Go to comments

hari ni 1st day aku masuk opis utk minggu ni.. kitorg spend last weekend kat kampung belah mak aku kat Bagan Laut, Batu Pahat sebab nenek aku meninggal dunia..

arwah nenek dah lame gak sakit, xleh nak bangun & gerakkan badan pun.. bulan lps ialah last time kitorg dapat ziarah nenek time arwah sakit. sedih tengok die sebab kecik2 dulu aku quite manje gak ngan die. tp kire syukur la gak sebab arwah meninggal dlm bulan puase, moga2 terlepas drpd seksa kubur.

mintak kwn2 dpt sedekahkan Al-Fatihah kpd arwah Sariah bt Mohsin.. semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.

-_-

pagi td liat gak nak bangun.. nk start moto pun susah gile, maklum la dah lame x ber’start’. penat oo drive malam tadi.. dgn x cukup tidonye.. on de way pegi keje pun hampir2 eksiden, heh.. malam td tersangat la ngantuk sampai terpakse stop tido jap kat R&R. kuar je tol bangi & anto adik aku, trus makan tengah malam kat restoran bawah rumah die, so xyah la nak bangun awal utk sahur lg.

-_-

minggu ni aku ‘jaga’ rumah ida sebab die balik kampung awal utk raye. so buka puase sorg2 la aku smp weekend ni, b4 aku drive blk JB lagi utk cuti raye plak. ~_~

Categories: Whatever
  1. September 23, 2008 at 10:12 AM

    ape??? awk hampir eksiden pg td g keje? katne? dgn ape? pasal ape? apsal tak bgtau sy?

    al-Fatihah tuk nenek win.. i’ve known her for a year or two.. we’ve met when she was at Win’s home. she was so kind to me. she knew i was Win’s girlfriend (skrg dah nek pangkat sket.. bkn sekadar gefren :p ) but she didn’t treat me like an alien (like i wud expect other grandmas wud do). i visited her last month when her condition got worse. i held her hand and she squeezed it tightly replying my grasps… and at that moment i can’t hold my tears anymore.. i knew she didn’t recognize me. i was so sad looking at her in that way. huk :((

  2. eDoTz Celop
    September 23, 2008 at 1:01 PM

    Al – fatihah

    Edot tolong aku cariikan jawapan utk soalan2 nie :

    Kuiz Syahadah RTM

    (1) Namakan pusat pentadbiran Bani Umaiyah yang terakhir di Andalusia, Sepanyol?

    (2) Di mana Mimar Sinan dilahirkan?

    (3) Namakan pemerintah Empayar Ottoman di Bosnia yang telah membangunkan Sarajevo?

    (4) Namakan kilang produk makanan halal di Crotia?

    (5) Siapakah mufti dan presiden Majlis komuniti Islam di Slovenia kini?

    (6) Namakan pemimpin Islam berbangsa Itali yang menjadi pemimpin pertubuhan Islam di Milan?

    (7) Namakan wilayah yang terletaknya Istana yang menjadi kebanggaan rakyat Albania?

    (8) Siapakah pemerintah pejuang Kosovo yang mati di tangan Serbia?

    (9) Namakan masjid Empayar Ottoman yang terletak di Roman Aggora, Greece?

    (10) Di manakah terletaknya masjid tertua di Romania?

    slogan: Saya suka menonton Rancangan Dokumentari Syahadah kerana… (<15 words)

  3. September 23, 2008 at 1:35 PM

    jali.. satu pon aku tak ingat sebab aku tengok syahadah siaran ulangan time sahor. aku mengantuk.. sori xpat tolong~

  4. September 24, 2008 at 2:13 AM

    takziah ….

    al fatihah..

    semoga rohnya bersama orang-orang yang soleh

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

