Home > Whatever > [E] Everything is about money

[E] Everything is about money

aku tonton rancangan Ally di TV3, mlm tahun baru. kamu tonton juga tak? kalo tak tonton, tontonlah Catch-Up TV rancangan Ally Episod 1 (sila tonton part 3 tuk tonton temu bual dgn Pasha), tekan sini.

hos rancangan, Ally Iskandar menampilkan Fasha Sandha sebagai tetamu (pasti semua orang kenal) dan seorang lagi yg bernama Pasha (orang biasa) untuk sesi bual bicara. tajuknya tentang bagaimana orang perempuan bershopping.

Fasha Sandha cakap dia suka membeli pakaian. ada yang berharga RM 900 sehelai. tapi aku tak kisah sangat, gaji sebagai pelakon banyak jugak agaknya. lagipon, kalau dia mampu.. apa salahnya.

yang lebih menarik minat aku, si Pasha. orang biasa (masih mencari kerja) yang sebelum ini bekerja di syarikat ‘event‘ ape tah dengan gaji Rm1700 sebulan. tetapi dia suka berbelanja lebih daripada income sendiri.

bila ditanya mengapa, dia jawab “saya ada side income. and my Papa. saya ada Papa, Papa saya bagi saya duit!”

dalam hati aku, “oh patutla~”

turut hadir dlm sesi tersebut, teman lelaki Pasha. dia duduk dekat dgn Ally dlm set. semasa ditanya oleh Ally tentang barangan paling mahal yang sedang dipakai oleh Pansha.

“erm, jam tangan.” jawab Pasha.

“RM 499” sampuk teman lelaki Pasha. “Saya yang bagi.”

“oh, kamu yang bagi? Pasha yang mintak ke?”  soal Ally selamba.

“tak, saya bagi sebab senang nak pujuk”

… bla bla bla bla bla …

“yang lain, apa lagi yang kamu bagi?” soal Ally lagi.

“baju yang dia pakai tu. baru beli semalam.” jujur je jawab si teman lelaki Pasha.

“berapa?” soal Ally tak abis2.

“Rm100”. kali ini Pasha jegil bijik mata. di-kantoi-kan teman lelaki sendiri di depan kamera.

“tapi saya tak mintak!” Pasha cuba backing diri sendiri.

“bukan dia yang mintak, saya yang bagi.” tambah teman lelaki Pansha untuk cover ayat tadi. takut kene marah dgn Pasha pon ada kot.

.. bla bla bla bla bla …

di akhir bual bicara, Ally menanyakan tentang azam tahun 2009 kepada Pasha. “kahwin??”

“eee.. jgn sebut pasal kawen.” menggeleman si Pasha. *geli kot*

isk2.. apela perasaan teman lelaki Pasha tu kan? kalo bab ngabihkan duit lelaki tu tak rase ape2. tp bila cakap pasal kawen, geli?

ayat yang aku takleh lupa, keluar dari mulut Pasha bila ditanya kenapa masih mencari kerja yg berpendapatan lumayan.

Everything is about money!”

jujur sungguh pompuan ini. depan kamera lak tu.

moral of the story:

  • to all, esok2 kalo dah kawen, ada anak.. tolongla didik diorg supaya jgn materialistik sgt. jgn curah diorg dgn duit.
  • to guys, carila pompuan yg bkn mata duitan. nnt diorg akan lahirkan anak2 mata duitan jugak, lg la susah.
  • to girls.. lu pikir la sendiri.


Categories: Whatever
  1. January 2, 2009 at 2:52 PM

    hehehe…jarang nak tgk kaum hawa condemn kaum sendiri..
    n’way, good post, edot…also a good advise for people outside there…
    bab-bab nak ngabih-kan duit, laju je eh…bab-bab komitmen, responsibilty, gelilah ape lah..yada yada
    donia, donia

  2. January 2, 2009 at 5:27 PM

    to ma frens.. takyah la bercinte kalo xde niat nak kawin ye~ membajir aja..

  3. January 2, 2009 at 8:30 PM

    aku tak tengok lak citer tu..huishh, mmg materialistik sungguh..pansha tu melayu ke edot?

    heee, btw entry semalam aku tak tertengok kat atas tu E ke W..
    hahaha..main tanye jek..

  4. zyda
    January 3, 2009 at 5:32 PM

    akak tak tengok la rancangan tu dik.. tapi, akak setuju 100% dengan adik. sebab orang yang tau rasa hidup tanpa duit jer yang memahami nilai duit tu. sesungguhnya budak tu tak faham…

  5. January 4, 2009 at 5:42 PM

    Hai. Ini sesi balas lawatan.. thanks for commenting my post on this Ally programme.. Saya rasa tujuan kita sama kan, bukan untuk condemn sesama wanita.. tetapi lebih kepada meluahkan pandangan kita terhadapn perkara yang berlaku di sekeliling..🙂

  6. January 4, 2009 at 9:09 PM

    @unicorn
    tadela nk kondem kaum sendiri asalnye post ni, tapi tak tersengaja ter-kondem sket2 la plak. huhu~ apsalla tak ramai yg tengok bual bicara Ally ni eh mlm tu. kalo tak mest korang leh wat ulasan yg lebih tajam. haha

    @Winz
    ooo~ awk bercinte dgn saya = ada niat nak kawen dengan saya, ek? yahuuu~

    @Afida
    Pansha tu gadis Melayu berumur 21 tahun. muke comel. accent omputih pon leh tahan. boleh kata, teman wanita idaman lelaki. huhu

    @zyda
    tenkiu2 akak~ sesungguhnya anak orang kaya yang paling susah nak faham. sebab duit tu senang je nak dapat, cuma senyum pada Papa & Mama. hehe

    @Scha
    tenkiu sudi melawat. yep, bkn nak kondem. cuma nak meluahkan pendapat terhadap apa yang dilihat.

  7. Iz
    January 6, 2009 at 2:15 PM

    dia tak kene bancuh ngan aku lagi tu edot.. tu psl relax je.. haha.. soh 2-2 org jadi client aku..😛

  8. January 6, 2009 at 2:44 PM

    haha. aku rase orang pompuan hai-mentenen ni susah sket nk dibancuh. diorg takkan paham nilai duit unless they struggle to earn it themselves.

    senang cite, jenis ni takkan jadi camni kalo tade ‘sponsors’. kan?

  9. mya
    January 7, 2009 at 3:33 PM

    aku nengok program nie.. aiyokk la haihh.. very la menggedik itu pasha.. mek tak tahan… aku copy kata2 ko nie letak kat blog aku ek… aku kredit sekali….

    eh.. selamat berkenalan..🙂

  10. January 7, 2009 at 3:41 PM

    @mya

    hai. selamat berkenalan jugak.
    aku dh sebey kat blog ko, tapi tade pong post pasal rancangan ally ni.. huhu. so camne aku nk balas komen kat sane..

  11. jafni
    January 9, 2009 at 12:42 PM

    aku sokong win-xyah bercinta kalo xde niat nak kawen…rentikan je.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

