Home > Tips > [W] Doa utk kawan2 ku.. dan diriku.. huhu~

[W] Doa utk kawan2 ku.. dan diriku.. huhu~

utk sesiapa yg rasa rezekinya mahal, boleh la amalkan doa ni:

Ya Allah, Yang Maha Kaya dan Terpuji,
Ya Tuhan Maha Pencipta, tempat kembali.

Aku memohon kepada-Mu nikmat rezeki yang halal,
Sehingga aku tidak memerlukan lagi kepada yang haram,
Kayakanlah aku dengan nikmat kurnia-Mu.

Ya Tuhan yang tiada lain daripada-Mu,
Dengan rahmat-Mu wahai Yang Maha Pengasih dan Penyayang,
Yang Maha Kaya dan Pemberi Rezeki,
Ya Tuhan Yang Banyak Memberi,
Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.

atau ni:

Ya Allah,
Sekiranya rezeki kami berada di langit, turunkanlah ia.

Jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia,
dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah.

Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh,
dekatkanlah ia.

Jika ia sedikit, banyakkanlah ia,
dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami,
mudahkanlah ia.

Serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami
dengan Kemuliaan, Kepemurahan dan Kebaikan-Mu,
dengan rahmat-Mu,
wahai Yang Maha Pengasih
di antara yang pengasih.

utk sesiapa yg dah lama cari jodoh tapi BELUM lagi jumpa, amalkan doa ni:

Ya Tuhanku,
Kalau dia memang jodohku,
dekatkanlah.
Tapi kalau dia bukan jodohku,
jodohkanlah.
Dan jika dia tidak berjodoh denganku,
maka jadikanlah kami berjodoh.

Ya Tuhanku,
Kalau dia bukan jodohku,
jangan sampai dia mendapatkan jodoh yang lain,
selain aku seorang.
Kalau dia tidak boleh dijodohkan denganku,
jangan sampai dia mendapatkan jodoh yang lain,
biarkanlah dia tidak berjodoh sama seperti aku.
Dan pada saat dia telah tidak memiliki jodoh,
jodohkanlah kami kembali.

Ya Tuhanku,
Kalau dia jodoh orang lain,
putuskanlah! Jodohkanlah dengan ku.
Jika dia tetap menjadi jodoh orang lain,
biarkanlah orang itu bertemu jodoh dengan yang lain
dan kemudian jodohkan kembali dia dengan ku.

Ya Tuhanku,
kabulkanlah doa dan permohonan hamba-Mu ini.

ps: ehem.. mcm memaksa pun ada doa ni.. tp minta je la, moga2 makbul. Selamat berjaya (mencari jodoh)!
ps²: ingatlah bahawa kaya tak bermaksud senang, dan miskin tak bermakna susah!
ps³: jgn lupa doakan skali saudara2 kita di palestin, semoga Allah melindungi mereka drpd kezaliman..

Categories: Tips
  1. January 9, 2009 at 10:02 AM

    doa jodoh tu agak ‘menakutkan’ lah. kalau orang tu tak nak, kite cari je la lain. tak baik doa soh putus hubungan orang lain, pastu tuk kepentingan kite plak. hehe

    Winz replied:
    doa & usaha takpe.. jgn gune bomoh sudah…

  2. January 9, 2009 at 10:43 AM

    Hahahaha…doa bab jodoh tu yang tak tahan tu..adehh..
    erkkkk……….

  3. Tny
    January 16, 2009 at 5:45 PM

    Doa jodoh-menjodoh ni macam memaksa je nih!😛

    Takda talian hayat langsung!!!😉

  4. January 16, 2009 at 6:39 PM

    saiko~ haha

  5. risbrocky
    February 27, 2009 at 4:41 PM

    itu mah maksa, mendingan pake hansip manjur

    • February 27, 2009 at 4:49 PM

      adeh.. 4 words je yg gue paham nih.. ni kene tanye abah ni maksudnye ape.. huhu~

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: