Home > HerHisTory > [E] Buat baik dibalas baik #2

[E] Buat baik dibalas baik #2

Semalam aku balik keje lambat sket dari biase. Dengan perot yang lapar minta diisi, aku memandu pulang selaju mungkin (ala, aku drive tak laju mana pon -___-). Aku bayangkan nasi panas dan lauk sambal tumis udang yang aku masak pagi tadi, oh tak tahan. Kena sampai rumah cepat ni!

Sampai di rumah, ada bau lauk yang baru dipanaskan. Lapa~ Lapa~ Win sedang tido di sofa, sebelah lauk yang terhidang bawah tudung saji. Aku tengok lauk tak luak. Kesian, dia tunggu aku balik untuk makan sama-sama rupanya.. Oh, terharu. Dan lapar.

Aku basuh tangan dan cedok nasi ke pinggan. kemudian kejutkan Win untuk makan sama-sama. Uh, rasa bersalah sebab tak bagitau Win yang aku balik lambat ke rumah. Sorry~ -___-

Lepas makan, baru aku teringat nak tukar baju. Buka mesin basuh tuk masukkan baju kerja tadi, tengok2 kain dalam mesin basuh dah siap basuh & spin. Oh, terharu. Win tolong basuhkan baju. Ye, memang mesin basuhkan tapi kalo tade orang yang boh sabun & tekan butang Start.. tak basuh le kain dalam mesin tu, ye x?

Tenkiu Win sebab tunggu saya tuk makan sama-sama.

Tenkiu Win sebab tolong saya buat kerja rumah.

Terima kasih sebab tak layan saya macam orang gaji.

..XOXO..

ps: maaf kalo post kat sini berbau pujian tuk suami sendiri dan korang tak ske.

Categories: HerHisTory
  1. April 28, 2009 at 10:44 AM

    uik ada yang tak suka ke?

    sape lagi nak puji suami sendiri kalo bukan isteri sendiri kan?

    [ Winz contoh yang baik, so apa salahnya berkongsi teladan🙂 ]

    • April 28, 2009 at 10:49 AM

      mane le tau kot2 ade yg menyampah ke.. asik2 puji laki senirik. hehe~

  2. kak wardah
    April 28, 2009 at 12:05 PM

    yup..setuju…mesti la puji suami sendiri..betul tak?

    • April 28, 2009 at 12:06 PM

      betul~ bukan setakat puji, ni menghargai sekali. ^__^

  3. April 28, 2009 at 2:22 PM

    biase je la…….. keje ringan2 je pun….. isteri dh msk sedap2, kene la tlg buat bende lain plak.. nk msk xreti, huhu~

    adeh, segannye.. +__+ ..

    • April 28, 2009 at 2:23 PM

      eche che che~ win segan.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

