Home > Whatever > [E] Tak payah tanya

[E] Tak payah tanya

Contoh soalan yang tak perlu ditanya kat aku adalah:

“Bila nak beli kereta baru?”

  • Kalau aku dengar soalan ni dari mulut orang yang bayaran pendahuluan keretanya dibayar oleh mak bapak dia, memang boleh angin satu badan. Dia bukan tahu susah senang nak kumpul duit tiap bulan bayar deposit kereta. Cuma orang yang beli kereta dengan duit sendiri je aku tak marah kalau tanya soalan ni. Faham?

Dulu sebelum kahwin orang selalu tanya, “Korang bila nak kahwin?”

  • Yang ini pun sama. Kalau aku dengar dari mulut orang yang kahwin pakai duit mak bapak dia, soalan ini boleh mendatangkan kemarahan. Kalau dah kahwin, dok diam-diam. Tak perlu sibuk tanya orang lain bila nak kahwin. Jangan buat orang lain stress, ok?

Sekarang orang mula tanya, “Bila nak ada baby?”

  • Soalan ni tak lah buat aku marah, tapi kalau tak tanya lagi bagus. Manalah aku tahu bila nak dapat anak?

ps: Entry emo. Maaf. Haha

Categories: Whatever
  1. jep
    August 3, 2009 at 1:15 PM

    Aku slalu kena tanya soklan yang pertama tu?Maklumla..sekarang ni kete pinjam. Soklan ketiga tu orang xsempat nak tanya sebab wife aku dah mengandung.hehe..

    • August 3, 2009 at 3:45 PM

      hoho, cadang nk beli kete ape? dah nak ada baby~.. tahniah! kami plan nak ada baby mase umor cam ko skrg ni la. heh heh heh

    • August 4, 2009 at 12:30 PM

      umm.. bab kete tu lebih kurang la kite. aku tolong drive je kete org…

      bab baby tu xde plak org tanye bile nak dapat. org tanye wife dah berisi ke blom je. tp aku dh ckp awl2 family planning.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

