Home > Whatever > [E] Ayam masak lemak cili padi

[E] Ayam masak lemak cili padi

Semalam telefon Mak, mintak resepi ayam masak lemak cili padi stail Mak-aku.

Pergi kedai beli cili padi dan kentang.

Orang tu kata cili padi tu tak pedas sangat, jadi aku beli 20 bijik.

Mak kate, senang je:

  • blend cili padi 10 bijik, halia, bawang merah, bawang putih, kunyit idop. Tapi aku letak 20 bijik cili padi, bio power!
  • masak ayam & kentang dipotong dadu dalam sedikit air dan barang yang di-blend tadi sampai ayam masak & kentang tu lembut.
  • masukkan daun kunyit & serai yang diketuk.
  • kemudian masukkan santan, garam secukup rasa. masak sikit lagi, siap.

Hasilnya memang maveles. Kaler gulai tu pun boleh tahan cantik. Bau pun macam sedap.

Sangat menyelerakan.

Tapi tak dapat nak test rase sebab puase.

Bila sampai waktu berbuka, aku pun makan.

Pergh, pedas gile!

Tapi gagahkan jugak makan nasi dengan gulai pedas tu sebab lapar punye pasal.

Jari tangan kanan dan bibir dah mule rase pijor. Pedas sangat.

Pagi tadi, lepas sahur.. ape lagi?? Membuang air besar 2 kali, pijor je rase.

Padan muka aku, sape soh letak cili padi banyak sangat.

ps: Lain kali buat gulai lemak stail ni, aku nk kurangkan cili padi. Takmo buang tangkai die.

Categories: Whatever
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

