Home > Whatever > [E] Tak payah tanya kalau soalan tu buat orang runsing

[E] Tak payah tanya kalau soalan tu buat orang runsing

annoyed

Wahai orang kampung sekalian! Dengar sini ada satu pengumuman.

Tak payahlah tanya soalan, “Hang/engkau/kamu/anda/kome bila nak kahwin?” masa berjumpa lelaki/gadis yang masih solo di jamuan rumah terbuka hari raya. Kesian dekat dia tau. Mesti dia runsing dengar soalan yang dia pun tak tahu nak jawab apa. Macam mana dia nak kahwin kalau belum jumpa calon yang sesuai?

Takkanlah dia nak pergi tanya kat setiap gadis/jejaka yang lalu, “Saya Adam/Hawa, berumur 25 tahun 3 bulan, masih solo. Sekarang saya tengah mencari pasangan hidup sebab dah runsing sangat orang asyik tanya bila mahu kahwin. Anda ni nampak cantik/kacak, mahu tak kahwin dengan saya? Gaji saya taklah banyak sangat tapi saya ada kereta buatan Jepun.

Tapi lainlah kalau tanya kat orang yang memang dah plan nak kahwin dalam masa terdekat ni. Tak payah tanya pun dia akan bagitahu kat semua orang pasal dia nak kahwin. Ho ho, mentang-mentanglah dah jumpa pasangan, sibuk-sibuk pula tanya orang lain bila nak kahwin padahal soalan tu merunsingkan orang yang ditanya. Tsk.

Cuba letakkan diri dalam kasut orang yang ditanya itu. Apa perasaan sekarang? Ada rasa nak bunuh diri?

Apa kata lain kali kalau berjumpa tanya soalan seperti, “Eh, korang ada masuk pelaburan ASB? Unit Trust?” atau soalan-soalan yang menjana minda & pendapatan. Lagi bagus, betul tak?


EdotMembebel
: Alergi pada soalan, “Dah ada isi?”.

Wahai orang kampung sekalian! Dengar sini ada satu pengumuman.

Tak payahlah tanya soalan, “Hang/engkau/kamu/anda/kome bila nak kahwin?” masa berjumpa lelaki/gadis yang masih solo di jamuan rumah terbuka hari raya. Kesian dekat dia tau. Mesti dia runsing dengar soalan yang dia pun tak tahu nak jawab apa. Macam mana dia nak kahwin kalau belum jumpa calon yang sesuai?

Takkanlah dia nak pergi tanya kat setiap gadis/jejaka yang lalu, “Saya Adam/Hawa, berumur 25 tahun 3 bulan, masih solo. Sekarang saya tengah mencari pasangan hidup sebab dah runsing sangat orang asyik tanya bila mahu kahwin. Anda ni nampak cantik/kacak, mahu tak kahwin dengan saya? Gaji saya taklah banyak sangat tapi saya ada kereta buatan Jepun.”

Tapi lainlah kalau tanya kat orang yang memang dah plan nak kahwin dalam masa terdekat ni. Tak payah tanya pun dia akan bagitahu kat semua orang pasal dia nak kahwin. Ho ho, mentang-mentanglah dah jumpa pasangan, sibuk-sibuk pula tanya orang lain bila nak kahwin padahal soalan tu merunsingkan orang yang ditanya. Tsk.

Cuba letakkan diri dalam kasut orang yang ditanya itu. Apa perasaan sekarang? Ada rasa nak bunuh diri?

Apa kata lain kali kalau berjumpa tanya soalan seperti, “Eh, korang ada masuk pelaburan ASB? Unit Trust?” atau soalan-soalan yang menjana minda & pendapatan. Lagi bagus, betul tak?

EdotMembebel: Alergi pada soalan, “Dah ada isi?”.

Categories: Whatever
  1. Iz
    October 15, 2009 at 12:01 PM

    Apa kata lain kali kalau berjumpa tanya soalan seperti, “Eh, korang ada masuk pelaburan ASB? Unit Trust?”

    Wakakakakakakakaa…

    • October 15, 2009 at 2:39 PM

      haa… mencabar tak soalan ASB tu? teros terjah tanye dah ade ASB ke x? haha

  2. ruru
    October 15, 2009 at 3:36 PM

    soalan kawen memang sentap! redha je la.🙂

    • October 15, 2009 at 3:43 PM

      huhu.. betol2. walopon dah tak dihujani soklan2 ni tp runsing dengar org lain tanye (sebab Edot mmg semulajadi penyebok.. haha)

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: