Home > Whatever > [E] Random

[E] Random

Random #1

Mak tengah menonton rancangan pagi di TV1

TV: …Sila lawati ke laman sesawang kami di…
Mak: Hah? Laman sesawang? Ape ke bendenye tu?
[E]: Laman sesawang.. Website. Dia melayu-kan.
Mak: Oooh, website. Cakaplah website.. ini? laman sesawang~

Haih, Mak aku yang dah berumur 58 tahun pun lebih faham website dari laman sesawang T_T. Perlu ke nak dimelayukan perkataan website?

Random #2

Ustaz yang mengajar subjek Tamadun Islam di UTM dulu sedang mengadakan sesi berkenalan dengan pelajar.

Ustaz: Apa nama kamu?
[E]: Hidayati. Nor Hidayati.
Ustaz: Huh?? Buat apa letak Nor kalau dah ada Hidayah? Nor.. maksudnya cahaya. Hidayati maksudnya hidayahku. Kalau dah ada ‘hidayah’ kenapa nak tambah ‘cahaya’ kat depan nama tu lagi…
[E]: *diam dan angkat bahu tanda tidak tahu*

Ehhh? Suke hati mak ayah akulah nk letak nama apa pun tsk Ustaz ni asalkan maknenye elok. Nasib baik diorang tak letak nama yang maksudnya tah apa-apa tapi bunyi je sedap. Haihh~

Categories: Whatever
  1. December 15, 2009 at 7:32 PM

    ahahaha,, plek2..

  2. December 16, 2009 at 11:10 AM

    -__-

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: