Home > Whatever > [E] Balik tak?

[E] Balik tak?

lega
Mak: Hello, Ida telefon mak ke tadi? Mak gi surau, tu yang tak jawab telepon.

[E] : Haah. Takpe…

Mak: Sabtu ni kami kat kampung buat kenduri arwah Opah & Pah Wah. Balik tak?

[E] : Err.. ermmm.. errr.. entahlah Mak. Win kata raya cina nak balik JB. Kalau balik 2-2 kampung dekat-dekat masanya ni.. macam.. kos tinggi sket laa.

Mak: Ok takpe. Nanti Mak datang sane bawakan daun mengundi. Ida nak makan nasi mengundi kan, aritu kate nak?

[E] : Haha, ok ok. Bai mak.

…….

Pikir…

Pikir nak balik ke tak..

Cuti 4 hari tapi win cuti 3 hari…

Apa alasan tak nak balik kampung?

Aku cakap tak balik, boleh pulak mak senang hati offer nk datang KL bawakan feveret food aku? *rasa sangat bersalah*

…..

[E] : B, kite balik kampung saya tuk kenduri arwah Opah minggu ni.. nak?

[W] : ….. *angkat kening* (yelah, dia kan a man with very few words.. tak mainla cakap byk2 ni)

[E] : Ok. Saya tanggung kos pergi balik.

….

SMS kepada Ayah: Kami balik sabtu ni.

….

EdotMembebel: Bila mak jenis tak terase hati, mesti kau yang terase hati lebih-lebih sebab kau takut kalau-kalau dia terase hati nanti hidup kau tak berkat.

Categories: Whatever
  1. January 27, 2010 at 2:07 PM

    edot, kamu pun ada guna nama opah wah eh? hihi.
    susah nak jumpa org panggil opah wah. rasanya orang perak je yg ada panggilan opah wah kan.

    • January 27, 2010 at 2:12 PM

      Wah, tu panggilan tuk orang tua-tua kat kampung.. kalao tatau nama dia apa panggil je… Waaahhh~ atau Pahhh~

      tp dlm cerita aku, Opah = nenek dan Pah Wah = kakak kepada nenekku

      ruby pon org perak ke

  2. January 27, 2010 at 5:20 PM

    haah , org perak. bota lagi. haha. betoi2. opah wah kalu kita adik pada opah. kalu opah yang tatau nama dia apa, panggil dia pah or opah je. t blom lagi opah we kan. ngee~ byk lagi pangkat opah2 ni.

    • January 27, 2010 at 7:34 PM

      oh bote ke kome~ pah we ade, tapi tu sedare yg jauh laa.. haha

  3. January 27, 2010 at 11:56 PM

    Balik la edot…hehe

    • January 28, 2010 at 10:34 AM

      eh, memang balik pon. tu yg akhirnya sms bgtau kami balik. hahaha

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: