Home > Whatever > [E] Fikir dulu sebelum tulis

[E] Fikir dulu sebelum tulis

Kalau ikutkan hati, agaknya blog ni penuh dengan tulisan-tulisan busuk. Bukan, bukan sebab tercalit tahi tapi sebab penuh dengan rasa marah, benci & dengki sampai mati. Eh, tapi banyak jugak benda yang aku tulis happy happy kan?

Sekarang aku faham kenapa Win tak bagi tulis pasal benda busuk-busuk untuk dibaca kat blog ni.

Katalah kan, nanti kalau aku minta kerja & hantar resume, pastu sebelum diorang buat shortlist diorang track down Facebook aku, pastu jumpa link blog aku pastu baca blog ni tengok-tengok aku ni jenis marah-marah dalam blog. Keluar semua benda busuk perkataan omputih yang mula F-G-H segala. Tak ke kantoi? Dah la aku ni kerja bidang komputer, sah-sah orang yang akan interbiu aku tu nanti tech-savvy.

Lagipun, kalau orang baca blog yang asyik-asyik cerita busuk, nanti lama-lama orang tak mau datang blog tu baca lagi dah. Busuk. Siapa nak cium kan? Eh, siapa nak baca? Sekali-sekala nak tulis ok kot, tapi kalau 60% busuk jangan lah. Kalau tak hapdet blog pon orang takmau mai dah.

Aku suka baca blog orang untuk tahu khabar dia. Atau baca tentang benda yang aku tak tahu.

Kau pula kenapa baca blog orang?

Categories: Whatever
  1. March 31, 2010 at 9:04 AM

    Betui jugak apa win cakap…tak terfikir pulak aku sampai ke situ. Aku pun tulis blog sekadar nak share cerita, luah rasa…

    Aku baca blog orang sbb nak tahu perkembangan dia. Kisah hidup dia, seronok baca pengalaman orang ni.hehe…mcm pengalaman ko, orang yang dah berumah tangga contohnya;)

    PS: harap-harap lepas la proxy ni nak komen kat blog ko…huhu.. Tau tau je la kan, kat opis aku ni semua benda kene block!!.huh

    • March 31, 2010 at 10:01 AM

      oh, win cuma tak bagi tulis bende-bende yg busuk time aku marah.

      yg contoh kenapa tu, aku terbaca email pasal org tu g interbiu tapi org yg interbiu die tu dh baca blog dia sume. haha.

      eh fida? byk ke pengalaman rumah tangga aku tulis kat sini? aku rase merapik je banyak. patutnya aku tulis pasal rumah tangga kat blog lagi satu. hohoho

  2. Afida Anuar
    March 31, 2010 at 9:19 AM

    Berjaya!!!!…nak terai kat blog aku pulak la, hehe..kalau berjaya jugak,takde la bosan sangat…erkkkk

    • March 31, 2010 at 9:55 AM

      haha, xnampak pon konye komen kat blog ko. blogspot.com kene block ke kat opis ko?

  3. deela
    March 31, 2010 at 1:28 PM

    saya suka baca blog kak edot sebab cara akak tulis blog kelakar dengan katun2 tu..dapat cari blog ni dari blog en.faiz..hehe

    • March 31, 2010 at 1:37 PM

      oh ha? kelakar ke? haha, silalah datang baca lagi~
      oh faiz tu, member sekolah menengah kak edot.

  4. March 31, 2010 at 8:54 PM

    Saya pun suka baca blog kak edot sebab kelakar, ada gambar katun2 dan sempoi..hikhikhik…

    alaaaa wordpress je lepas kat opis aku..blogspot tak lepas la edot..huhuhu. Semua kene block..kesian kan?huhu

    • April 1, 2010 at 7:36 AM

      hamboi hamboi~ gelak gedik noo??

      ala kesiannya blogspot kene block. kenelah gune brotben kalo nk jugakjugak access blogspot dari opis ko agaknye. atau ko cari proxy utk bypass😛

  5. deela
    April 2, 2010 at 3:58 PM

    macam dah kena perli je ni..-_~

    • April 2, 2010 at 4:00 PM

      ehh? sape perli? afida tu ke? siap die.. nanti kak edot baaa-bab dia~

      haha, mane de. die pon suke bace blog ni same sebab macam deela jugak kut. janganlah terase -__-!

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

