Home > Jalan-Jalan > [E] Cerita BBQ di hujung minggu

[E] Cerita BBQ di hujung minggu

Satay tu rasa dia bolehlah.. boleh improve lagi rasa dia kalau perap lebih lama. Kuah kacang pun bolehlah.. cuma ada silap teknikal sikit sebab kacang dikisar terlalu kasar. Takpe, lain kali cuba lagi!!

Tahun ini giliran raya kat Johor.

Kalau aku rindu kuah kacang Mak, dah boleh masak sendiri.

Kalau aku rindu rendang ayam / daging mak, dah boleh masak sendiri.

Kalau aku rindu nasi himpit Mak, boleh beli yang jenama Nona.

Tapi rasanya takkan mungkin sama sebab bukan air tangan Mak.

Categories: Jalan-Jalan
  1. June 21, 2010 at 10:59 PM

    Wahh edot…caya lah..
    nanti aku boleh berguru dengan ko tuk buat kuah kacang, rendang ayam, daging….hehe

    • June 22, 2010 at 10:23 AM

      ehhh, berguru dengan aku??? biar betik? aku pun merangkak lagi ni masak bukak blog sendiri sebab nak cari resepi yg aku dah tulis kat sini.

      kalau dh terdesak sgt no hal, salin la resepi kat blog ni. tajuk entry tu, “resepi yang aku mudah lupa” kot.

      ps: bukan ke ko mmg tere gile masak? hehehe

  2. June 22, 2010 at 10:39 PM

    Erkk..hehe..aku memang terrer edot…terrer masak campak..hehe…

    tapi buat rendang, kuah kacang, serius tak pernah terai 100% lagi..setakat tolong2 mak gitu2 je..erkk

    • June 23, 2010 at 11:03 AM

      haaa, aku lg terok selalu setakat tolong mak buang kulit kacang nk buat kuah kacang. rendang langsung tak tolong sebab semua dah siap mak aku buat mcm magic! TARAA!!

      sbb tu aku tatau bape byk nk letak, ape bahan mak aku letak. semua “agak-agak lah byk mane.”

      ps: aku rase mak aku dpt bakat masak dr atok aku yg pernah jadi tukang masak kat istana. tula dia tere masak huhuhu

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

