Home > Recipe > [E] Kari Telur

[E] Kari Telur

Kari.

Lauk yang paling jarang aku masak.

Semalam tiba-tiba teringatkan kari telur Mak. Sedapnyeeee.

Tepon Mak tanye resepi kari telur.

“Mak, nak resepi kari telur?”

“Blend bawang putih, bawang merah & halia. Tumis sampai wangi, pastu masukkan kari & daun kari. Kari tu bancuh tau?”

“Kalau nak kentang? Carrot?”

“Dah naik minyak, masuk kentang & carrot. Biar didih sampai yang tu lembut. Masuk santan & telur rebus tambah garam. Dah siap!”

“Yang bunga lawang, kulit kayu manis tu? Kena masuk ke?”

“Kalau ada masuklah. Rumah kamu tak ada semua tu kan? Tak payahhh~”

Yoshhh~ malam ni akan cuba memasak kari telur untuk lauk berbuka puasa!

Nantikan kemunculannya. Harap-harap sedap.

ps: Haah, aku memang tak pandai masak. Tiap kali nak masak kena telepon Mak tanya resepi. Takut lupa, aku tulis resepi kat sini.

Categories: Recipe
  1. ruby
    June 24, 2010 at 6:56 AM

    sama la..puasa..insya Allah hari ni last, puasa ganti. dot, kari telur pong fevret aku gak. tapi aku suka yg opah aku masak.

    • June 24, 2010 at 10:34 AM

      huhu, insyaAllah aku nak habiskan ganti sampai esok, Jumaat. dah nak dekat puasa lagi skali baru la kelam kelibut nak ganti kehkehkeh.

      yeke suka juga kari telor? uu, smlm aku masak tak same rasenye mcm mak masak T_T

  2. ruby
    June 24, 2010 at 4:11 PM

    harusle xsama. ehehe. aku masak mee kicap ikot resepi mak aku pun xsama gak. aiseh. ni kena masak kari telor lunch nnt. today cuti!. weee!

    • June 24, 2010 at 5:01 PM

      peh rajin gile msk dok kat sana. hebat2. harus balik jadi bini mithali😀

  3. deela
    June 28, 2010 at 8:51 AM

    akk, letakla resepi banyak2 kat cni..sekurang2nya seminggu 1 resepi..(sebenarnya tak ada idea nak masak untuk lunch..huhu)

    • June 28, 2010 at 10:41 AM

      oh, pengantin baru kene msk lunch ke? hohoho.

      resepi akak yg feberet dh letak kat blog ni tapi post lama tajok “resepi yang aku mudah lupa” kot. search je kotak search tu teros dpt jumpe post tu nanti😛

      kalo nk lebih afdal g minta kat mak mentua😛

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

