Home > Shoutout > [E] Malu tau nak tulis entry ni. I kan pemalu

[E] Malu tau nak tulis entry ni. I kan pemalu

Isk, malulah nak cakap. Nak taip entry ni pun tengah tunduk malu. Kucing pun rasanya tak pernah semalu ini. Tapi ni pasal kesihatan. Bolehkan aku luah kat sini?

Tapi seganlah. Serius. Tapi kalau tak tanya nanti sesat jalan. (hoi cepatlah kau nak cakap apa sebenarnya?)

Ok. Macam ni, aku cadang nak buat Pap-test. Tapi takut. Malu. Pada orang yang dah pernah buat pap-test mungkin kata, “Alah, no big deal lah. Ramai je dah buat. Rileks je.” Erk, korang dah rasa sakit beranak kut so what else yang lebih menyakitkan daripada sakit beranak tu. Setakat rasa sebatang berus kecil menyalit di sekeliling bukaan pangkal serviks, apalah sangat pada korang kan.

Tapi aku takut gile ni T__T

Fes of ol, mestilah aku takut. First time nak pergi buat ni habaq hang. Malu nak kangkang depan orang yang tak dikenali, tambah-tambah kalau Gynae tu lelaki yelah Gynae pompuan susah nak dapat sekarang ni sebab mungkin SEMUA pesakit pompuan nak doktor pompuan yang perform test ni kut? Jadi mungkin cuma Gynae lelaki yang senang nak dapat appointment =__=!

Lepas tu, tengok pula gambar camana pap-test tu diorang buat. Tertelan air liur. Tertelan lidah sekali.

paptest

Image from here

Macam mana aku tak takut? Aku tunjuk kat Win gambar ni.

“Alah, sikit je tu.”

“Ape? Sikit? Kamonlah, tu besi tau macam mulut burung jolok kat situ. Eee, pastu ade jolok lidi (spatula) pulak calit-calit kat dalam tu. Aiyoh~ Malu tau nak kene kangkang depan orang tak dikenali!

Aku geli geleman menggeletik macam ikan terkeluar dari akuarium.

ps: Tolonglah beri semangat. Nanti dah dapat semangat barulah aku nak pergi buat appointment dengan Gynae. Doakan aku pulang dengan selamat T__T

Categories: Shoutout
  1. aito
    July 2, 2010 at 3:53 PM

    memula mmg takut edot..p dun wori doctor tu akn bg arahan supaya ko xrs sakit..die akn suh ko relaxkan kaki etc etc..so u wont feel sakit..klu ko stresskn kaki ko mmg akn rs sakit..
    and sakitnye xla seteruk apa yg kite imagine bile tgk gmbr or dgr citer..

    • July 2, 2010 at 3:57 PM

      OH thanks Ecah for the tips… dah naik satu level keberanian ni. kau dah buat eh? kat mana? doktor baik tak?

      • aito
        July 2, 2010 at 4:05 PM

        ok..2 3 kali jmp gynae sme baik2..blom penah jmp yg teruk..dun worry dowg akn conduct ko spy xrs sakit..aku buat kt sepital putrajaya

      • July 2, 2010 at 4:23 PM

        uh uh~ makin naik level keberanian ^__^

  2. anis
    July 4, 2010 at 12:03 AM

    HAhahahahaha…. So skang ko dah tau la En.Speculum tu yang mana eh? Ngeri weh… aku dah phobia dah ngan En.Speculum… sejak aku gugur dulu…. En.Speculum tu la yang paling aku takot skali… !!!!

    p/s: even nak beranak pun tak de melibatkan En.Speculum tau!

    • July 4, 2010 at 8:55 PM

      Isk, En. speculum tu nanti depa lumur dengan lubricate gel kot kan? hahaha~

  3. hanisakura
    July 5, 2010 at 11:37 AM

    erk! sekius me.. skang ni aku yg rase nak pitam.huuhuhuhuh

    • July 5, 2010 at 1:49 PM

      well, girls have to what girls need to do -__-!

      nantikan entry post akan datang bila aku selamat melaksanakan ujian pap-test ini.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

