Home > HerHisTory > [E] Bela ayam buat rendang

[E] Bela ayam buat rendang

MakAyah bela 6 ekor ayam daging sejak beberapa bulan yang lepas sebab depa nak masak ayam di hari Raya.

Punyalah sayang ayam-ayam sekalian dibuatnya reban macam apartment siap ada tangga & buaian bagai.

Siap beli dedak bermacam jenis nak ayam daging belaan sendiri ni cepat besar.

Aku pun ada main timang-timang ayam ni masa balik kampung.

Kiut sangat ayam tu kalah hamster. Sayang sangat.

So, aku minta ayah MMS kan gambo-gambo ayam daging yang bakal dijadikan juadah raya tu.

Photo-00511

Photo-00521

Harini aku terima MMS ni pulak. Ayam kesayangan kini tinggal kenangan.

Photo-00541

Nasib baik aritu dah pesan kat Mak bagitau kata nak makan jugak ayam daging kesayangan MakAyah ni.

Simpankan lah sikit nanti aku nak balik Hari Malaysia.

SMS seterusnya berbunyi, “Ayam IdaWin kami simpan dalam reban.”

Berapa ramai antara kita yang dapat tengok ayam yang dimakan sebelum ayam tu disembelih,

ANGKAT TANGAN.

Categories: HerHisTory
  1. nurul
    September 7, 2010 at 1:22 PM

    edott napa ada 1 ayam kaler itam pas dah sembelih? ayam jantan ke?

    • September 7, 2010 at 2:28 PM

      oh, aku pon tanya soklan sama kat Ayah aku. Dia reply SMS kata, “itam tu ayam kampong.”
      aku syak ayam yg itam tu rajin makan nasi boh kicap lah takpon dia rajin berpanas. sebab tu daging dia nampak itam.

      • nurul
        September 7, 2010 at 2:35 PM

        ohhh kalau ayam kampung hitam…ingatkan kenapa…mungkin juga telampau bnyk mkn nasi ngn kicap tu yg pai kaler itam,ayam lain makan dedak tu putih kuning….hehe

      • September 7, 2010 at 4:26 PM

        tak jugak semua ayam kampong itam. aku biase makan ayam kampong takla sehitam tu. kene sumpahan dayang senandong gamaknya yg ini. abis semua itam kahkahkah

  2. September 7, 2010 at 9:39 PM

    salute ur parents la edott!!!
    ni yg rase rindu nk raya nih..
    slmt ari raya edot!!!

    • September 8, 2010 at 9:22 AM

      haha, dorang memang suka benda-benda camni.

      selamat hari raya, zulia~!

  3. Anis
    September 8, 2010 at 9:26 AM

    Ape nih? Gambar lucah!

    • September 8, 2010 at 9:28 AM

      ala, gamba nampak dada & punggung je lucah kat mana????
      bila dah sebut baru nmpk lucah hahaha.

      lucuh lucuh

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: