Home > Whatever > [E] CNY nanti balik kampung sure jem habaq hang

[E] CNY nanti balik kampung sure jem habaq hang

Cuti raya cina nanti kami cadang nak balik kampung Perak-Johor yahuuu~~. Tapi tak tau mana dulu, ikut keadaan lah kot. Balik utara kah selatan kah dua-dua sama saja – jem! Ala, bawa Comot je pun bukan nak speed laju-laju tapi kalo highway jem menyampah la jugak nak tekan-tekan clutch & minyak lenguh kaki.

Huh, mesti orang pikir tula tak best kalo kawen orang jauh-jauh. Nak balik kampung bergaduh. Ceytt, apa punya fikiran sempit macam tu? Kawen jauh pun ada bagusnya biar terbukak sikit pemandangan jangan dok pandang selatan, selatan saja & utara, utara saja.

Kalau aku tak kawen dengan Win, mesti aku tak tahu yang dorang panggil spray nyamuk tu SEMPROT. Bila aku dengar Win cakap, “Beli semprot. Kat rumah dah habis.” pada aku semprot tu nama kuih raya -kuih semprot – pastu aku pikir “Eh, mase bila kat rumah ada kuih semprot dah boleh habis pulak??? “.

Kuih karipap, dipanggilnye EPOK-EPOK, aku ingatkan nama keropok ke ape😛 hahaha.

Pastu bila aku makan yong taufu kat Skudai, pelik gile tengok yong taufu aku bergenang dalam ayor.. ape ke heii? Sebab kat utara, yong taufu tu dorang boh kuah sos manis & sos pedas tadenye bergenang dalam ayor.

Bila makan cucur kat johor, cicah kicap pedas. Eh?? Aku ingat kicap pedas makan dengan soto je.

Win makan kat perak, tak semua asam pedas belaka – tempoyak pun kena makan juga. Tapi kami dua tak makan ah tempoyak.

Haaa, tu dia la antara bende bagus kawen dengan orang jauh ni, terbukak sikit pemandangan.

Usohle kome mengate orang kawen jauh ni itu le ini le gaduh le raye payoh nak balik kampung le. Ate kome tu, kawen dekat baguih bebeno ke?

Cer citer! cer citer! cer citer!

Categories: Whatever
  1. January 25, 2011 at 8:33 PM

    Heheh edot, tergelak2 pulak aku baca kome punya entry ni..
    Aku pun rasa mcm tu jugak la. At least terbuka sikit pandangan, takde la lalu jalan yang sama je nak balik kg iyer dak?

    hurmmm…kalau mcm tu aku nak letak kriteria bakal suami nanti mesti lah bukan orang dari pantai timur? heh!

    • January 25, 2011 at 9:14 PM

      hahaha fida, baik2 jgn letak kriteria yg susah orang tu nak penuhi kang jenuh pulak orang tu nak kene pindah ke barat sebab xmo dok timur😛

      pasal pemandangan jauh tu memang betul la Fida, walopon jalan jauh tu kang tol & minyak kene banyak haha. Ate, memang bole kaye le PLUS kalo kami balik 2-2 kampung tiap bulan hahaha.

  2. IsKaZuLkA
    February 8, 2011 at 3:14 PM

    saya penah sekali dulu.. gi rumah kawan ayah saya @jb.. first time makan pisang goreng cecah dengan kicap pedas.. best!!

    • February 8, 2011 at 3:21 PM

      haha. yeke best? rase cam pelik je, sebab dulu kecik-kecik cicah goreng pisang dengan manis-manis contohnye gule @ susu pekat HAHAHA. cicah kicap pedas.. er… xmo lah cube😛

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: