Home > Shoutout > [E] Bila tak ada baru terasa

[E] Bila tak ada baru terasa

Kawan Win, Im datang ke rumah petang Jumaat lepas. Edot masak makaroni bakar ala rentung.

Win: Nasib baik ko datang hari ni, Im.

Im: Kenape?

Win: Kalo tak, makan luar lagi le jawabnye malam ni… (senyum kambing)

HAAAAAA.. tu dia lah. Tu dia. Tu baru 4 malam kene makan luar dah kuar statement macam tu.

Bila aku dok memasak terai-terai resepi pastu outcome tak berapa nak jadi – tulis kat status fesbuk kata, “Mengenangkan makanan pelik-pelik yang dimakan dua tiga hari ni.” Bila aku tak masak, rindu pulak hahaha.

Habeh tu camana? Habaq mai sikit.

Lainkali kalo bini korang dok terai memasak resepi-resepi baru, tolong jangan komplen ye. Makan je diam-diam. Komplen kate tawar pun jangan. Kang merajok tanak masak teroih baru tau.

ps: tapi kalo tiap kali bini korang masak pun tak sedap, komplen jugaklah. Lalu ke korang makan sampai tua makanan tak sedap sebab tak dikomplen?

Categories: Shoutout
  1. nurul
    February 14, 2011 at 12:53 PM

    hahaha..bila cakap pasal masak..aku ni dah malas nak try resepi luar dari biasa.nanti laki aku bukan takat komplen..siap goreng telur.tak sentuh langsung lauk aku masak.pastu jadi gaduh..haha..sudahnya tiap minggu makan lauk sama.padan muka dia.wakaka..

    • February 14, 2011 at 12:56 PM

      hahaha, tula. aku still berani masak lauk yang dia tak biasa makan sebab nak ajar makan bende yang aku suka. aku bole suka asam pedas masakan johor, nape die takleh nk suke makanan aku hahaha~

      aku berani sebab win takkan masak telur sendiri. dia akan makan jugak cuma +kicap kat nasi. kalo die amik kicap tu maksudnye die tak suka lah. kahkahkah

      tp kadang2 kesian gak. ah, biar. kene belajar makan bende yang aku suka jugakkkk😛

  2. putrixue
    February 14, 2011 at 8:09 PM

    mula2 baca, ingatkan bila la kita datang rumah Edot.
    sekali Im tu kawan Win rupanya, hehehe

    yang benar,
    Im kawan Edot

    • February 14, 2011 at 8:16 PM

      haha, dah tls awal2 kat atas tu kawan Win nama Im – separa penuh Imran.😛 mesti bace laju sangat ni kan Im kan? Kan?

      • putrixue
        February 15, 2011 at 1:45 PM

        baca amik isi penting je, ni lah padahnya hahahah

  3. February 15, 2011 at 5:26 AM

    edot, dulu2 penah la kot kalau tak silap..kitaorang panggil Im (kawan edot)..Imran..ekekekke

    • February 15, 2011 at 3:00 PM

      im kawan edot Halimah.
      fida, korg panggil halimah tu imran ke ??

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

