Home > Shoutout > [E] Crack under pressure

[E] Crack under pressure

Boleh aku katakan 50% daripada sumber yang mendorong kepada rasa nak beli kereta baru adalah sebab dah tak tahan dengan hinaan, perlian, perjalanan jarak jauh dalan setahun dan macam-macam lagilah! Yelah, kete kecik & comot, sapa yang minat nak naik kan?

Pernah dulu dapat SMS, “Nanti datang amik kat sekolah, jangan naik kancil tau. Malu.”

Tu dia aih, budak sekolah zaman sekarang ni memilih nak kita jemput naik kereta apa. Malu agaknya kalau ada kawan-kawan nampak dorang naik kereta comot dan lusuh macam Comot aku tu. Mungkin sebab dah biasa naik kereta hebat-hebat kot? Ah, budak bandar, apa nak dikata?

Tapi tak semua budak macam tu, ade kazen cilik yang tak kisah pun kereta apa aku bawak. Tiap kali jumpe aku, mesti nak naik Comot walaupun kereta Mama dia lagi best. Allysha 5thn & Atai 9thn kot masa tu.

Allysha: Kak ida! Pintu kereta kak ida ni tak rapat eh? Kenapa boleh dengar bunyi kereta kat luar lagi??

Atai: Kak ida, tak pasang ekon eh? Tak rasa pun…~

Kak ida: *gelak je*

Haha, lawak betul. Comel plak tu. But still, they enjoyed the ride with Comot that night. Comot ni tutup la pintu kuat mana pun, memang bole dengar bunyi kereta kat luar. Ekon pasang kuat kang kete tak larat nak gerak pulak, tu yang pasang slow je.

Pastu kat TPM plak, abang yang bawak shuttle van dari parking ke ofis tu dah kenal sangat Comot, “kereta antik” dipanggilnya! Memang, kalau kat tempat parking Comot ni paling ‘outstanding’ sebab kaler die dah pudar. Pakgad pun dah kenal kete aku, sebab antik sangat. Ish!

Aritu raya kat Kuala Kangsar kan, tu diaaaaa.. Win kejut aku pukul 2pg sebab nak gerak ke JB kol 3pg. Nak jugak-jugak sampai ke Johor 9pg raya ketiga. Bawak Comot long journey macam ni, kene bawa rilex-rilex je, tak boleh pakse-pakse bawak laju. Kesian nak press minyak tau. Kalau kat kampung kite kan, tak nyempat-nyempat dia nak balik JB. Tapi kalo kat JB, nak balik ke rumah tu… buat lambat-lambat je HAHAHA. Tapi laaa ni dah ok sket tak macam tu dah, sejak aku dah cakap camtu😛

Berapa ramai orang yang soh tukar kete tu takyah cakap ah. Asal tengok kete aku je, mesti kata “Tukarlah kete.”

 

 

 

 

 

 

Yelah, nanti aku tukarlah.

Categories: Shoutout
  1. March 15, 2011 at 9:01 PM

    Sempat tuk bawak pi kenduri leli dak edot? hehe

    • March 15, 2011 at 9:44 PM

      X smpt la. Lg 2mggu T_T .

  2. hanisakura
    March 16, 2011 at 11:37 AM

    aku x penah tny kan edot. aku tny biler zuhrin nak beli kete jer. heheh

    • March 16, 2011 at 12:45 PM

      haha tah ek terlalu ramai sampai tak ingat sapa tanya sapa tak😛

  3. IsKaZuLkA
    March 17, 2011 at 3:23 PM

    bagi saya, ada kereta pun dah kira cukup bagus. alangkah bagus sekiranya ada orang yang boleh membantu kita dari segi kewangan, pembelian atau sebagainya.

    kalau pasal tumpang kereta tu, dah cukup bagus bagi kita sekiranya orang tolong jemput kita naik kereta. dengan susah payah redah jem dan sebagainya. ini kalau komplen pakai kereta lain, itu dah melampau namanya. harap korang berdua sabar hendaknya.

    • March 17, 2011 at 10:09 PM

      Haha, xpela budak2 cakap direct je. Sabor jele

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

