Home > aimi > [E] Kesiannya

[E] Kesiannya

Tiap kali orang tanya, “Mana you hantar your baby?”

Aku jawab, “Nursery”

“KESIANNYAAAA…”

Tulah jawapan yang selalu aku dapat. Kesian? Sebab aku hantar ke pusat jagaan kanak-kanak yang ramai orang maka anak aku tak dapat perhatian sepenuhnya?

Aku pun kesian juga tapi keputusan ni aku buat lepas pertimbangkan baaaaaanyak perkara.

Kalau diikutkan, neseri tu bising sangat – Aimi nak tidur pun susah. Aku tau sebab aku dah duduk kat neseri tu halfday tengok keadaan kat sana. Budak-budak main lari sini sana, baling mainan hampir nak terkena anak aku. Yang merayap & merangkak tu menangis melalak-lalak. Yang dah berlari pula tolak budak yang baru nak belajar berjalan. Hiruk-pikuk jadinya.

Tapi aku tak buat apa-apa sebab nak tengok apa tindakan cikgu-cikgu kat neseri tu.

At first thought, aku tak mahu tinggalkan Aimi kat situ.

Tapikan, mana ada tempat yang sempurna. Itu aku kena terima.

Masa hantar Aimi ke neseri, aku cuma boleh berdoa banyak-banyak supaya tak ada perkara buruk yang jadi.

Aku terpaksa. Tak ada pilihan dah.

Neseri tu cuma walking distance dari rumah, jadi kalau aku lambat balik tak sempat ambil Aimi sebelum pukul 7, aku boleh minta tolong Win jemput Aimi naik stroller je. Neseri dekat jadi tak payahlah aku bawa Aimi lama-lama dalam kereta. Kalau nanti dia dah pandai menangis tak mau duduk dalam carseat pun aku tak kisah sebab tak payah dengar dia nangis lama-lama.

Cikgu kat neseri tu rajin mandikan Aimi. Asal berak je mandi. 2x mandi kot, sebab baju yang aku bagi (3 pasang) semua dah dipakai bila Aimi balik petang-petang. Kuku pun cikgu potongkan. Lepas mandi, cikgu urut Aimi dgn baby oil. Jadi aku puas hati yang tu. Adalah yang aku tak berapa puas hati tapi takpelah, bukan major thing pun.

Part bising tu, Aimi has to learn how to sleep with all that noise.

Mak aku pesan, pastikan hantar Aimi ke neseri dah siap mandi.

So, Aimi aku mandikan pukul 6.50 tiap pagi. Kesian? Tak jugak. Aku mandikan dengan air suam, bukan sejuk gedi. Dan at least, aku mandikan dia & spend time urut dia lepas mandi. Dia suka.

Ada je parents hantar kat neseri, anak tu pakai baju tidur yang neseri pakaikan petang semalamnya. Maknanya parents dia tak buat apa2. Yang tu aku lagi kesian kot.

 

 

 

Categories: aimi
  1. Nurul
    February 27, 2012 at 5:57 PM

    alu Edot..aku lg anta anak g taska je.lg bunyi kesian. hehehe.budak ramai2 tido atas lantai alas toto..tengok mmg mcm kesian….tp itu yg terbaik yg kita dpt cari.bukan senang nak cari org tlng jagakan anak.huuu.

    aku setuju ngn apa ko ckp..xde tempat jaga baby yg perfect. yg penting baby cukup susu/mkn..bersih..xde lebam2 kene cubit ke(lebam sbb jatuh sendiri tu lain cerita)🙂

    Kes aku pulak..Fahim g taska kdg mandi kadang x, sbb abah dia yg anta🙂..tapi bila dia balik umh ptg.mesti cuci bdn, gosok gigi n tukar baju lain.🙂..

    • February 28, 2012 at 9:59 AM

      ehhh ekceli kan, Aimi pun ke Taska juga.. tapi taska yang terima baby.

      ala tak pe la uyul, aku rase bila dah besar, budak2 ni susah sikit nak bangun on time nak anta ke neseri. sbb tu abah Fahmi tak sempat mandikan kot😛

      tulah, dh nk sebulan aku hantar aimi ke neseri tu, nmpk mcm ok. Aimi semalam buat hal mengamok tanak minum susu langsung. selalu ok je.

      agaknye Monday blues… dia terlupa kena minum dlm botol sebab dah 2hari direct feed kot huhuhu

      • Nurul
        February 28, 2012 at 12:31 PM

        biasa tu Edot..lepas 2hari weekend kadang baby xnak susu sbb weekend BF direct..sama mcm Fahim dulu.ada masa lepas cuti panjang, kat taska xnak susu botol.tp lama2 nanti ok.🙂
        fahim mmg rajin bgun lmbt..kdg pukul 10 xnak bgun lg..hehe..balik pulak even dah mandi kat taska tetap kene mandi sbb rupa mcm xmandi main tak hingat dunia..hehe..

  2. aito
    February 28, 2012 at 2:43 PM

    kesian kesian kesian ( gaya ipin )..hahaha..same je kot bs ke nurseri ke. klu anta bs, kne bs yg keje apply cuti je..handle itu ini xke haru biru nk handle. dh xpsl2 kite pon cuti skali..cuti dh la secoet.xpon mulala dok cr org tlg tgkkn anak jap..tu blom lg part klu tetibe anta notis nk benti keje. haaa jenuh nk mencr yg lain plak..hahaha..xpasal anak plak jdk mangsa.kejap tgn org tu kejap tgn org ni. pening sudehhh..kehkeh..memana pon as long as baby kite selamat pegi selamat pulang dh syukur alhamudlillah. (cewah cm dowg bwk kete sniri je kn)

    • February 28, 2012 at 3:37 PM

      hihihi.. tu ah. asalkan dorang selamat pegi balik.. alhamdulillah.

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

