Home > damnitstrue, Shoutout > [E] Susahnya nak jadi baik

[E] Susahnya nak jadi baik

Susah nak jadi baik, tambah-tambah orang yang macam aku ni iman tak brapa nak kuat.

Aku ada lah beli 2 lai baju muslimah yang jenis lycra labuh tu dari kawan Win punya wife, dia buat bisnes baju muslimah.

Dah aku asyik pakai baju ketat jer, apa cer? So, nak lah cuba pakai baju yang longgar a.k.a muslimah compliant ni.

Bila aku pakai ke ofis, kawan tempat kerja tegur, “Hai… muslimah nyerrr!”

Akak cleaner pulak cakap, “Tak cantik la dik pakai baju longgar gini, yang adik pakai baju fit tu lagi nampak cantik!”

Kawan lain pulak kata, “You ni dahlah kurus, lagiii nampak kurus pakai baju besar macam ni!”

Tengok!

Tak ke hati aku rase tergugat? Aku nak jadi lebih baik, nak kurangkan pakai baju ketat. Banyak pulak orang kata begitu begini.

Susahnye larrr nak lawan nafsu ni….

Tengok orang lain berfesyen kat ofis ni, huuu rase nak jugak nampak cantik macam dorang. Susah juga ada badan yang kurus ni, rase nak je show off bentuk badan haha. Kalau aku gemuk & perut lemak bertingkat gamaknya, mesti aku malu nak pakai ketat-ketat macam sekarang. Mesti asyik pakai baju besar macam kelambu tu huhuhu.

Apa-apa pun..

Credit to Harith Faisal

Categories: damnitstrue, Shoutout
  1. July 25, 2012 at 6:11 PM
    • July 26, 2012 at 12:00 PM

      huhuhu.. dah baca. tengs!
      ada lah semangat sikit😛

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

