Home > Whatever > [E] Hembeg mahal

[E] Hembeg mahal

September 25, 2012 Leave a comment Go to comments

She: B, saya tengok kawan-kawan pompuan saya dok sebok beli hembeg mahal.. Branded-branded je semua dorang pakai. Saya pun nak try lah. Asyik beli yang murah jek..

He: Tak payahlah start…

She: ….

Yelakan.

I never have any branded handbag all this while. BONIA pun tak pernah.

Selalu dok beli yang cokia-cokia pasar malam or beli online kat blogshop kawan.

Skali bila dok sblah kawan yang pakai hembeg Louis Vuitton, aku pun tanyalah berapa harga ni..? Dia kata 4 ribu, husband belikan. Then aku tanya pulak, purse LV dia ni berapa harga? Dia kata 2 ribu setengah dia beli sendiri.

Mak oih!

Tapi dia tak bangga pun sebab dia tunjuk kawan meja depan kami tu pakai hembeg LV 15 ribu hengget letak atas lantai jek. Kahkahkah. Camana dia tau harga beg tu? Hanya jauhari mengenal manikam.

Baru-baru ni mak dia pergi Europe, dia pesan soh belikan hembeg Prada. Harga 1,280 pound. Mari aku tolong kira duit mesia brapa hengget… RM6382!  Tak apa kalau mampu. Apa salahnya? Bukan dia mintak duit aku pun.

Tapi ini betul-betul kejutan budaya untuk aku beb. Aku tak biasa pegang benda mahal-mahal gini. Tak mampu pun ye.

Apa rasanya bawak beg mahal-mahal ni berjalan ekk? Nak jugak aku tau. Tu yang nak try tu hahaha.

Aku tengok kat opis ni ramai yang pakai Longchamp. Aku tanyalah salah sorang ni, brapa harga? Katanya saiz kecik camni 600 hengget. Fuh, simple camni pun mahal? Oh, rupa-rupanya beg Longchamp ni kalis api. HEBAT!

Aku ada hembeg design cam Longchamp tu, tapi cap Marc Jacob beli kat Jonker’s Street, RM20 je. Bila aku bawak jalan, kawan-kawan aku tanya pulak “Eh, you beli kat UK eh? Brapa?” Bila aku kata beli kat Jonker’s Street je, dorang gelak.

See? Pakai hembeg pirate pun ok what😛

 

Well, takpela. Masing-masing ada taste masing-masing hor…

Tak kisahlah kot kalau aku pakai beg murah pon. Nanti aku ada baaaanyak duit nak beli baaaaanyak design bag!

Thee hee hee.

 

Categories: Whatever
  1. September 27, 2012 at 10:36 PM

    haritu cakap kat im nak designer handbag yang ley bubuh diapers tu. im cakap “takyah…” lelaki memang xmemahami perempuan kan kan? *cry me a river*

    haha. nak puas hati beli je sendiri. huhu

    • September 28, 2012 at 11:40 AM

      ni mesti syud terpangaruh dgn dr harlina beli hembag diapers leather tu kannnnnnnnn hahahaha.

      nak beli sendiri pun malas ni sebab kang bila dah bosan nak beli lain, dia ungkit.. “eh bukan baru beli ker?” cehhhh.

      so kalo beli murah2, tak la rase bersalah sangat beli banyak letak dalam rumah LOL!

  2. September 28, 2012 at 3:27 PM

    hahaha. tau xpe.

    tp before ni lagi memang dah brangan time tgk blog org. kohkoh. dr.harlina ah ni. buat i jd bertambah eager nak seketul.

    beli murah2 nanti cepat sgt xpuas hati. huhu

    • September 28, 2012 at 3:58 PM

      my advise la kan, diapers bag biar dorang pilih sebab THEY ARE THE ONE WHO’S GONNA WEAR IT.
      berat ah bawak diapers, nappy cream and stuff. let them do it larrr. beli je Papa Bag. LOL.

      and u, can continue flaunting ur own handbag!

  3. hanisakura
    October 4, 2012 at 1:22 PM

    handbag mahal? aku ad coach sebijik. tp dr jauh xder saper akan tau itu coach, sbb huruf C die x same ngan cam selalu ad. harga rm600. nmpk kecik, tp cam poket doraemon. tahan lak tu aku sumbat mcm2. and comfort la.mcm2 aku sumbat. aku beli kat kwn kakak aku, die bg buat installment. ekceli pada aku la, makin mahal beg ko makin jd sasaran perompak la nnt. so biar je ko pki beg biase2 jer. kalo kena ragut ke aper ke nnt sedih giler sbb hilang handbag mahal. heheh

    • October 4, 2012 at 1:54 PM

      Edot Yahya likes this😛

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

